Dag 12: Ella - Tangalle

6 maart 2024 - Tangalle, Sri Lanka

Het was vandaag een reisdag. We verlaten het binnenland en gaan de laatste dagen naar de kust. Na uitgebreid de superaardige uitbaters van onze accomodatie van de afgelopen drie dagen te hebben bedankt, was het weer een lange toch in de tuktuk.

We waren het dorpje nog niet uit of er stond al een bord op de weg dat er een brug was afgesloten. Google Maps wist weer van niks. Toen ik de afzetting, die ook door demonstraten zou kunnen zijn gemaakt, beter bekeek liep er een vrouw langs die me inderdaad vertelde dat de brug er verderop uit lag. Dus niet de moeite om het te proberen.

Een alternatieve route was snel gevonden en was gelukkig niet veel langer. Totaal ongeveer drie uur maar daar kunnen we doorgaans een half uur bij optellen. We keken goed of we niet langs de weg werden geleid die bekend staat om de vele olifanten die oversteken. Achteraf bleek dit geen overbodige vrees. In de groepsapp waar alle tuktuk huurders zitten zagen we net een filmpje waar iemand een busje filmt die wordt aangevallen door een agressieve olifant. Hij duwt hem nog niet op zijn kant, maar de ramen zijn wel kapot. Daarna volgt er een foto van een andere reiziger waarvan de koffer uit de tuktuk is gepakt en vertrapt door datzelfde dier.  We zijn blij dat dit ons bespaard is gebleven. Onderweg hebben we nog wel drie olifanten in het wild gezien, maar op afstand gelukkig.

Het was een behoorlijk rechte weg en goed te rijden. Op het einde was het nog even spannend of we niet per ongeluk de snelweg op zouden worden gestuurd. Hier mogen wij namelijk niet rijden. Maar dit bleek gelukkig niet zo te zijn.

Bij aankomst bij onze nieuwe accommodatie werden we alweer enthousiast onthaald door een vriendelijke jongeman. Alleen lijkt het hier wel erg rustig... We hebben het vermoeden dat we vooralsnog de enige gasten zijn hier. Het is prima, alleen wat verouderd. Onwillekeurig vergelijken we het toch met de vorige locatie, maar die valt gewoon niet te overtreffen. Zonet hebben we nog even bij het strand gezeten en een poging tot zwemmen gedaan in de ruige zee terwijl Jamie pas relaxed kon gaan lezen toen ik uiteindelijk ook zat.

De klamboe paste om het bed, want de eerste salamanders zijn alweer gespot! Verder weinig nieuws vandaag, misschien hebben jullie morgen meer geluk.

1. Jellie v d Plaats:
    6 maart 2024