Dag 14: Tangalle - Mirissa

8 maart 2024 - Mirissa, Sri Lanka

Gisteravond hebben we bij hetzelfde restaurant gegeten als de avond ervoor. We bestelden precies hetzelfde als die avond en de ober moest daar heel erg om lachen. Voor mij was de rijst met vijf verschillende curry’s gewoon perfect, want dan hoefde ik geen keuze te maken. Stefan was ook tevreden met zijn kotthu dus bestelde dat ook nog een keertje. We hoopten dat hij het was vergeten, maar helaas. Een compliment voor de kok!

Vanmorgen was het ontbijt weer fantastisch lekker (niet) en de jongens zaten blijkbaar al een tijdje op ons te wachten toen we bijna uit moesten checken. Ze wilden heel graag helpen met de tassen! We hebben ze een fooi gegeven, zodat het hopelijk ook echt bij hun beland. Daarna was het tijd om richting Mirissa te rijden.

Het was een ritje van anderhalf uur dus echt prima. Tussen de opgeslagen plekken stond een tentje met… smoothiebowls! We hebben de bagage in het hotel gedumpt en zijn daar meteen naartoe gegaan. Wederom erg leker. Stefan is flink verbrand en heeft daar ook last van. Hij is niet de enige, want sommige mensen zijn echt over hun hele lichaam een kreeft. Er kwamen ook een paar dames binnen wandelen die zo bruin waren dat hun huid wel van leer leek. Die liggen vast de hele dag te bakken in de zon.

De rest van de middag hebben we eigenlijk alleen maar op het strand gelegen. Er waren nog mooi twee bedjes vrij. Stefan sprong weer soepel door de golven heen en aan het einde van de middag zijn we nog een stukje over het strand gelopen. Een beetje verderop is Parrots Rock. Een uit de hand gelopen steen die je kunt beklimmen. Het was best een spannend trapje, maar het lukte gelukkig prima. Voor morgen hebben we nog niet echt een plan. Waarschijnlijk gaan we strandjes hoppen.

1. Jellie v d Plaats:
    8 maart 2024