Dag 20: Egmont National Park.

26 januari 2019 - Ohawe, Nieuw-Zeeland

20190126_125742

Dag 20 alweer! We zijn al bijna drie weken onderweg maar gelukkig nog niet op de helft.

Vandaag werden de wandelschoenen weer uit het vet gehaald want we gingen naar Egmont National Park. In het midden van dit park staat mt. Taranaki en is prachtig om te zien zo symmetrisch is dat ding. We hoopten dat het een beetje helder zou zijn omdat de top meestal verscholen lag achter de wolken. Via een smalle weg kwamen we aan op de parkeerplaats. Geen wolken te zien! Snel naar het uitkijkpunt op de parkeerplaats om in ieder geval één goede foto te kunnen maken. Alles wat we onderweg nog zouden kunnen maken was mooi meegenomen.

We begonnen aan onze eerst hike. We overwogen nog om de gympen aan te houden maar dat idee zetten we al snel uit ons hoofd. De eerst tocht was ongeveer een uurtje. Inschatting was dat we dit wel sneller zouden doen dus we begonnen maar gewoon. De eerste stop was een waterval. Dat blijft toch indrukwekkend. Wederom langs de foto makende mensen en we vervolgden onze tocht. Door het bos. Leuk, maar niet spectaculair. Na drie kwartier kwamen we alweer aan bij de parkeerplaats. Er was nog een tocht van 1 uur en 20 minuten. Die konden we er nog wel eventjes achteraan doen. Het begon stijl omhoog. Spierpijn van de Tongariro was nog steeds aanwezig dus Jamie voelde de kuiten alweer branden. Na ongeveer 20 minuten lopen kwamen we aan bij de brug. Wanneer je daarop liep bewoog dat hele ding op en neer. We hadden alleen niet gezien dat er nog andere mensen op stonden toen we aan het springen waren. Deze mensen keken niet alsof ze het echt leuk vonden wat we deden maar dat vonden wij wel. Na een paar keer springen zijn we maar doorgelopen voordat we over de brug werden gegooid door boze wandelaars. Aan de linkerkant zag je de berg. Nog steeds was het helder! We vervolgden onze tocht. Deze was mooier dan de vorige! Je liep langs kleine watervallen met het smeltwater van de berg. Na een klein stroompje over te zijn gestoken kwamen we bij een grotere stroom vanaf de berg. Hier had je super uitzicht over de berg! Omdat we al een paar dagen geen foto hadden genomen van andere mensen werd het wel weer eens tijd. De twee meiden die daar stonden voelden dat vast ook zo want we zagen één van de twee al met reuze stappen naar Jamie toelopen. Of we even een foto konden maken. Ja hoor! Toen ze doorliepen hebben we onze camera gauw op een steen geplant, op timer gezet en zijn we zelf op de foto gegaan. Er was niemand dus perfect! Even later werd de top bedenkt door wolken dus we waren net op tijd. Na een klein kwartiertje kwamen we weer aan bij de auto. We zijn toen doorgereden naar een andere ingang van het park.

Deze weg klom snel omhoog. We voelden de druk alweer op onze oren. Eenmaal boven had je een mooi uitzicht. Even gekeken en weer naar beneden. Omdat we weer genoeg was hadden voor een volle wasmachine zijn we eerst maar naar de wasserette gegaan. Na een gevecht met de token machine draait de was ondertussen. Straks in de droger en dan weer richting de camping aan het strand.

De dagen vliegen hier voorbij maar we zijn hier nog lang niet klaar.

1. Wiebe Attema:
    26 januari 2019
    Wat heerlijk daar .... maar eh .... oek es even een dagje op een luie strandstoel ... jum bin aanses bekaf ....hahaha ... het is "vakantie" ....