Gelukkig heeft het maken van een filmpje niet een jaar geduurd...

4 april 2020 - Harlingen, Nederland

Inloggen op ons reisaccount voelt weer oud en vertrouwd hoor! Wat zijn wij blij dat we vorig jaar weg zijn geweest en niet in deze tijd... Dan zouden we toch minder relaxed weg zijn geweest. Jamie ondertussen nog steeds niet gewend aan Nederland en de manier van leven.

Maar goed, de reden van deze blog. Onze trouwe volgers van toen weten dat we ons best deden om de filmpjes onderweg te uploaden. Maar de vaak slechte Wi-Fi, apps die niet meewerkten en teveel andere leuke dingen om te doen zorgde ervoor dat het negen van de tien keer niet lukte. Hoe vindingrijk we ook waren...

Eenmaal thuis hadden we 4130 foto's en ongeveer 2500 filmpjes te sorteren. Gelukkig hebben we verder niks te doen! Ons fotoboek van in totaal 100 pagina's hadden we al vrij snel af, maar toen kwam de ellende van de filmpjes. Dit hebben we een jaar uitgesteld tot nu. Nieuwe computer, programma erop en afgelopen maandag was de heugelijke dag in deze donkere tijd. Om te oefenen hadden we al een filmpje van Londen en Noord-Cyprus gemaakt (gelukkig gaan we niet zo vaak op vakantie) en we kregen er eindelijk handigheid in. Gelukkig liep het programma niet 1835 keer vast tijdens het editten. Bijna een week later is het moment daar. Na enkele discussies over de shots die we er wel of niet in doen of dat het stukje film nou 2.24 of 3.00 seconden moest duren was het filmpje eindelijk af! De avonturen op het Noordereiland in volle glorie!

Wat ook hilarisch was zijn de gesprekken die je onderweg hebt. Normaal sta je daar niet bij stil maar die hoorden we nu steeds terug natuurlijk. Samenvatting: Stefan veel aan het brabbelen en hardop aan het denken en ik domme, droge opmerkingen die natuurlijke nergens op slaan.

Hopelijk wil het filmpje uploaden en komt het deel op het Zuidereiland er deze week ergens snel achteraan...