Volgende bestemming: Sri Lanka!

26 januari 2024 - Harlingen, Nederland

Ik belandde vanavond weer op deze site en bedacht me dat het eigenlijk wel weer tijd werd om aan het eerste verhaal van onze volgende reis te beginnen. Vooral omdat ik weer zo moest lachen om de geweldige en HELE grappige verhalen die we hebben geschreven de afgelopen keren. Het is toch altijd treurig dat ik zelf de meeste lol heb van mijn eigen grappen. Dat wil ik jullie niet langer onthouden en raad eens? Vandaag over een maand mogen jullie weer mee lachen!

Mag ik even de aandacht voor het reisverhaal van Costa Rica, dag 20, tweede alinea. Daar staat "Wij houden het liever bij een camper of auto." Zou een tuktuk daaronder vallen? Dat is namelijk waarmee wij straks door Sri Lanka heen racen. Nou, racen. Je kunt twintig keer knipperen met je ogen, want dan zijn we nog niet voorbij. Dit voertuig gaat, hou je vast, 50 km/uur! Wat een snelheid, het is niet te geloven. Op sommige dagen moeten we rond de 150 kilometer afleggen dus reken maar uit. Zere billen gegarandeerd! Onderweg is de kans groot om wilde olifanten te spotten dus dat vinden we ook nog best spannend. In een auto ben je nog een soort van beschermd, maar dit is natuurlijk helemaal open.

Deze reis was al vrij snel na Costa Rica geboekt. Het zou eerst een huwelijksreis worden, maar het duurde ons nog iets te lang om tot en met september te wachten. Dit kon prima tussendoor en dan kiezen we als we zijn getrouwd zijn voor een rit met de trein en een (klein) rondje Zwitserland met de camper. Over treinen gesproken: daar doen we ook een deel van de route in Sri Lanka mee. De tuktuk geven we op het beginpunt mee aan een medewerker van het verhuurbedrijf, die rijdt dat ding naar het eindstation en vanaf daar vervolgen we onze reis weer. Het schijnt een hele mooie treinreis te zijn en we willen gaan voor derde klas zitplekken. Lekker tussen de locals met hun kippen. Die kippen e.d. kon je op de site aangeven wanneer je een ticket moest kopen, want daar moet ook rekening mee gehouden worden. Waarschijnlijk valt het onder de streep wel mee.  Onderweg kun je uit de ramen en deuren hangen om een echte Instagram waardige foto te maken. Waarschijnlijk durven we dat toch niet, omdat we te bang zijn om eruit te vallen... Er is al veel geregeld voor de bruiloft dus dan is het een beetje zonde om dat zelf niet mee te maken.

Nog vier weken en dat horen jullie weer van ons!

1. Siegrit:
    26 januari 2024
    Jaaaa .... ik heb er weer zin in in 🥳 !!
    Zie er weer naar uit om s'morgens wakker te worden en jullie verslag te lezen. Alvast héél veel plezier en genieten !! X
  2. Jellie v d Plaats:
    27 januari 2024