Dag 41: Kepler Track en Te Anau.

17 februari 2019 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Wat was het vannacht koud! Dit hadden we nog niet eerder gehad. De ijspegels hingen zowat aan je neus. We waren vanmorgen niet zo snel dus namen we alle tijd. Als we weg moesten dan hoorden we het wel. Al stotterend en vastlopend door de slechte Wi-Fi op de camping heeft Jamie nog even met de familie gebeld. Daarna zijn we ons toch maar langzaam klaar gaan maken want het was ondertussen 11.00u.

Kepler Track lag op zo’n tien minuten afstand van de camping. Normaal gesproken is dit een meerdaagse tocht, maar er kunnen ook delen gelopen worden. Op de zandvliegen voorbereid door een lange broek aan te hebben gedaan en de insecten spray in de aanslag te hebben zijn we begonnen. De tijd die hiervoor stond was ongeveer drie uren return. Dit leek ons goed te doen want we waren ondertussen barre tochten gewend. Het pad was vlak en ging door het bos heen en langs het meer. Onderweg kwamen we een stel jongens met een boot op het meer tegen. Ze deden poging tot waterskiën. En dit ging ze goed af! We waren van plan om relaxed bij het meer te gaan kijken op het eindpunt. Eenmaal daar werden we aangevallen door de zandvliegen. We hebben inderdaad bij het meer gekeken, maar zijn nog sneller weer terug gelopen naar het parkeerterrein. Na twee uur en dertig minuten kwamen we weer bij de auto.

We zouden naar een camping gaan die dicht bij Milford sound was. Omdat we hadden gelezen dat daar sandflies rondvliegen, wilden we er niet te vroeg arriveren. Daarom hebben we eerst uitgebreid geluncht bij een café die heel toepasselijk de naam “Sandfly” had. Vervolgens zijn we een stukje bij het meer gaan lopen en zijn we rond 16.00u toch maar naar de camping gereden. Het viel mee met de sandflies en we konden zowaar buiten zitten! Het koelde snel af en we zijn vroeg naar binnen gegaan.

Niet een hele spannende dag zoals de vorige dagen. Morgen gaan we naar Milford Sound en de verwachtingen liggen hoog!