Dag 4: Waiheke Island

10 januari 2019 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

De tweede dag in het B&B en Auckland. We waren alweer vroeg wakker, nog wat verschijnselen van de jetlag.
Gisteren hadden we besloten dat we naar Waiheke Island wilden, zeg maar het Terschelling van Auckland. Eerst langs de supermarkt waar we een zelfscan kassa moesten trotseren. Bleek dat je je spullen na scannen eerst op een weegschaal moest zetten anders wilde de volgende niet. Gelukkig was er een aardige mevrouw die de hopeloze toeristen even hielp. We gooien het maar op de jetlag...
Er scheen een bus redelijk dicht in de buurt te zijn die vlakbij de haven stopte. Echter bleek deze nog niet zo makkelijk te vinden.
Nadat we door een vriendelijke man (of vrouw, wij kwamen er niet helemaal uit) uitgelegd kregen waar de halte was konden we op pad. Helaas liepen we gelijk verkeerd, waardoor we een behoorlijk stuk omliepen. Gelukkig hadden we onze bergschoenen voor de gelegenheid aangetrokken, wat, in combinatie met korte broek en rugzak resulteerde in een look waar ze op de catwalks in Milaan en Parijs nog jaloers op zijn. Met andere woorden, wij gingen vol toerist modus.

De bus reed net voor onze neus langs en die daarna kwam was wat te laat (weet ik ook eens hoe dat andersom voelt), maar uiteindelijk konden we de ferry halen, Bovendien ging de ferry om het half uur, dus geen ramp. Na een tochtje van ongeveer 40 minuten konden we weer voet aan wal zetten.
We hadden ook een ticket voor de bus erbij, zodat we makkelijk meerdere locaties konden bezoeken. Echter leek de bus behoorlijk op veevervoer, omdat veel mensen vanaf de boot hetzelfde idee hadden. Dus we besloten te lopen naar de eerste stop, het dorp. Dit was met bergschoenen prima te doen, kwamen die gelijk al van pas!

Nadat we even in het dorp en bijbehorende strand Oneroa Beach hadden rondgekeken, konden we daar ook weer met de bus naar de volgende stops. Nu was de bus gelukkig minder druk. We werden begroet door een gids met paars haar. We gingen door naar Onetangi Beach. Dat was het mooiste en langste strand van Waiheke. Als ze hadden gezegd dat we in Griekenland waren dan geloofden we het ook, maar goed, we gingen het strand op. Even lopen, filmen, foto's maken (toerist uithangen) en toen naar Charlie's. Dit was echt even een dipje moment. We bestelden een Ceasar Salad (zonder die vieze ansjovissen erbij, tenminste dat dacht ik) en een Asian chicken roll. Toen ze aankwamen met het eten zag ik de visjes al liggen. Dit kwam gelukkig goed en ze hebben het aangepast. Eten was lekker, maar niet bijzonder.

Verder was er eigenlijk niet meer veel wat we van het eiland wilden zien. We zijn toen gaan wachten op de bus en hebben het rondje afgemaakt over het eiland. Het was een 4D rit want we zaten boven in de dubbeldekker dus de takken vlogen je nog net niet om de oren als hij er tegenaan reed. Eenmaal bij de Ferry viel de drukte mee dus konden we rustig een plekje zoeken. In Auckland maar naar de oude vertrouwde busstop van gister gegaan en richting B&B.

Het eiland was natuurlijk mooi maar niet helemaal wat we dachten dat het zou zijn. Maar we kunnen het weer afstrepen!

Met vermoeide voeten, verbrande nekken en wallen zijn we vroeg naar bed gegaan want morgen halen we onze auto op en gaat het echt beginnen! Eerste stop: bay of island!

Gangster ben ik trouwens niet meer geworden want ik durfde nog steeds niet in de Sky tower. Video doet ook lastig dus maar even kijken wanneer dat lukt!

De mazzel!

1. Mikeee:
    10 januari 2019
    ah leuk juh
  2. Conny:
    10 januari 2019
    Kijk uit naar jullie volgende verhaal veel plezier
  3. Jellie v d Plaats:
    11 januari 2019
    Leuk te lezen.
  4. Ankie:
    11 januari 2019
    Wat weer een leuk verhaal en ook dat we via videochat even met elkaar konden comminiceren.
    Leek wel of jullie hier bij mij in de huiskamer zaten.