Dag 22: cultuur snuiven in Wellington.

28 januari 2019 - Lower Hutt, Nieuw-Zeeland

Dit keer stonden we fris en fruitig op. Uitgerust gingen we op weg naar Wellington. Maar er was iets aan de hand wat we niet gewend waren... REGEN! De voorspelling voor Wellington stond op 24 graden en volop zon maar daar konden we ons nog niks bij voorstellen. Na een korte stop kwamen we na twee uren rijden aan in Wellington. Inderdaad prachtig weer. We vonden uiteindelijk een parkeergarage midden in de stad. Dat dit aardig aan de prijs was hadden op we (op dat moment) niet bij stilgestaan. Het had qua wind wel wat weg van Harlingen want wind was er! In combinatie met de zon was dit een heel aangenaam weertje om de stad te verkennen. Stefan had gelezen over een gratis museum. Daar gingen we eerst naar opzoek. Na een extra rondje Wellington omdat we niet goed hadden gekeken naar de route kwam het museum in zicht. Voor het museum was een stukje water met een springtoren. Midden in de stad! Zo'n apart gezicht. We dachten dat de schoolvakantie vandaag weer voorbij zou zijn, maar er waren nog allemaal kinderen en volwassenen die kind wilden zijn. Na eventjes kijken hoe menig kind en volwassen mannen pijnlijk op het water vielen zijn we naar het museum gelopen.

Op de eerste verdieping was een expositie te zien over de eerste wereldoorlog. Dit was heel mooi opgezet met grote, realistische beelden van soldaten en informatie over hoe het precies was verlopen. Indrukwekkend en eng tegelijk zo echt leek het. Een verdieping daarboven was een expositie over de Maori cultuur, immigranten en iets met stenen en dingen van vroeger. Jamie zag dit als even een rondje lopen met af en toe "kijk een steen!", Stefan is altijd wel oprecht geïnteresseerd in dit soort dingen. Na een tijdje rondlopen was het alweer tijd om naar de auto te gaan. Richtinggevoel was on point en toen kwam het moment van afrekenen in de parkeergarage. $42,- voor 4 uren parkeren. We snapten ineens waarom er van die dure auto's stonden. We gooiden vandaag trouwens met geld want we staan nu ook op een camping met regendouche, game hok en andere luxe. Het lijkt Centerparcs wel. We vonden dat dit voor een keer best mocht en we hadden niet voor niks 1.5 jaar een groot deel per maand opzij gezet.

We hadden zin in pannenkoeken dus kochten we een kant en klaar pak voor $2,-. Zo lekker als die van oma Jellie zouden ze vast niet worden maar we zouden wel zien. Viel niks tegen! Niet belangrijk maar we wilden het toch even melden. #goedverhaallekkerkort

Potje fanatiek air hockeyen, uitleven op de trampoline, lezen en dan maar weer naar bed. Bij de trampoline kwam nog een jongetje van een jaar of 8. Die zag ons bezig met de GoPro en vroeg of dit op YouTube kwam. Toen we nee zeiden pakte hij zijn kans en klom bij Jamie op de trampoline. Jongetje lanceren in de lucht, hij vond het geweldig en heeft niks gebroken.

Morgen hebben we nog een dagje in Wellington en dan varen we 30 januari naar het zuidereiland!