Van Canada naar Costa Rica!

21 januari 2023 - Harlingen, Nederland

Het dagelijks schrijven van verhalen kan bijna weer beginnen! Over ruim een maand vliegen we via Houston naar San Jose.

Vorig jaar op 16 juni landden we vanuit Vancouver weer op Nederlandse bodem, maar echt tijd om na te genieten was er niet. De welbekende achtbaan waar mensen het dan soms wel over hebben (waar we eigenlijk ook een beetje van willen spugen maar oké) was niet normaal. Een uur na thuiskomst hoorden we dat opa ernstig ziek was en eind 2022 moesten we ook nog eens afscheid nemen van de opa van Stefan. Twee belangrijke mensen die we nu helaas moeten missen. Het laatste half jaar hebben we ook best genoten van de nodige feestjes en uitstapjes, maar deze reis komt dus als geroepen en kunnen we goed gebruiken! In de familie klinkt regelmatig het motto "Altijd doen" en dat zetten we lekker door dit jaar. En door de tattoo op mijn arm, in het handschrift van opa, worden we hier elke dag nog even aan herinnerd. Nieuw jaar, nieuwe kansen en we gaan er weer voor!

Maar goed, Costa Rica dus. De route is ondertussen uitgestippeld en het kwik stijgt daar in een rap tempo. De eerste volle dag verblijven we in een best luxe hotel met zwembad om bij te komen van de reis. Uitrusten en relaxen was er in Canada niet echt bij waardoor we bekaf weer in Nederland kwamen. Dit land leent zich natuurlijk ook meer voor de "chill stand" met de mooie stranden en het aangename klimaat. Daar gaan we dus dankbaar gebruik van maken aangezien het tegen die tijd in Nederland nog winter is! In grote lijnen verblijven we de eerste paar dagen aan de Caribische oostkust van Costa Rica waar het nu (al!) rond de 34 graden is. Daarna gaan we via San Jose weer terug naar het binnenland om vervolgens door te reizen naar de westkust. De lodges bevinden zich op heel veel verschillende plekken. Van midden in de jungle, tot uitzicht op een vulkaan en op een boerderij met een buitenkeuken op het dak. Bij de meeste lodges zit een zwembad maar het strand is vaak ook erg dichtbij. En we hebben een auto dus het komt vast goed.

De hotspots zijn opgeslagen, de lodges geboekt en de activiteiten zijn uitgezocht. Wij zijn er klaar voor!

1. DANIELLE:
    22 januari 2023
    Wauw dat hoort weer geweldig Jamie en Stefan, het zal weer een mooie bijzondere ervaring worden !
    Altijd doen!!! En super leuk om jullie verhalen weer te lezen tijdens jullie reis, zodat we een beetje mee kunnen genieten. Succes met de voorbereiding x
  2. Jellie v d Plaats:
    22 januari 2023
    Hoort weer super.Is heftige tijd geweest voor ons allemaaal.Nu weer in wat rustiger vaarwater. Dus lekker genieten❤️
  3. Siegrit:
    22 januari 2023
    Jaaa 🥳 ik zie er weer naar uit!!