Dag 6: Whangarei - Russell - Paihia - Haruru Falls en de boerderie.

12 januari 2019 - Kaikohe, Nieuw-Zeeland

We zijn aangekomen op onze tweede camping. Een boeren camping welteverstaan! Maar met een warme douche en Wi-Fi. Een verademing na de koude, wilde douche van gisteren. Ik (Jamie) voel me al helemaal thuis in m’n tuinbroekkie. Ik hoorde ook nog eens een baby dus wie weet kan ik daar nog even op visite.

Na een goede nacht zaten we vanmorgen vroeg aan een broodje pasta en kopje thee. Bende opruimen, klaarmaken en rond 10.00uur weer de weg op in onze Pumpkin. Bestemming: hadden we niet. Het doel gister was om naar Bay of Islands te gaan maar dit was toch wat te ver. Dus we bekroonden dit tot de bestemming van vandaag. Via Campermate hadden we al een camping uitgezocht en de eigenaar benaderd dus dat was allemaal geregeld. We wisten niet echt goed wat de highlights van Bay of Islands waren, maar bewapend met reisgidsen kwamen we een heel eind. Eerste stop was Whangarei Falls. Toen we daar aankwamen was er een ware crimes scene. Afgezet met linten “police emergency” werden we door een verkeersregelaar gestopt. De waterval was niet toegankelijk omdat er een ongeluk was gebeurd met één persoon. Waarom hij dat precies vermeldde, geen idee. Stefan hoopt dat het goed gaat met die persoon, Jamie kan zich er niet zo druk om maken.

Door naar de volgende stop: Russell! Tussendoor komen we nog bij een famous W.C. pot. Het ligt op de route en we moeten natuurlijk niks missen, dus hoppa, erlangs! Het is wat je verwacht dat het is. Een W.C. maar dan opgehyped door toeristen. We worden nog aangesproken door een typische toerist. Ze is met, we denken, haar zoon. Ze praat in het niks en opeens horen we “you don’t speak English!” Ze had het dus blijkbaar tegen ons. Prima, dan antwoorden we op je vraag. De vraag was of er ergens anders nog een typische W.C. was. Dit konden we helaas niet voor haar beantwoorden want we zijn geen W.C. experts en we waren er ook nog maar net. Maar goed, de reis ging verder.

Als we bijna in Russell zijn snappen we even niet waar we langs moeten. We komen uit bij een haven waar de ferry net vertrekt. We besluiten om door te gaan naar Paihia in verband met (we blijven ook maar zo kort in Nieuw Zeeland…) tijdgebrek. We weten dat je daar naar the hole in the rock kan gaan en kan zwemmen met dolfijnen. We komen erachter dat dit alleen met een boot kan en ze hier de toeristen lekker uitbuiten qua prijs. Het lijkt ons allemaal toch niet zo interessant. Zwemmen met dolfijnen kan op een andere plek in onze reis nog dus die laten we eerst ook schieten. Next! Haruru Falls is de volgende bestemming. Na het correct instellen van de navigatie gaan we die kant op. HA, GRAPJE! Verkeerd ingevoerd. Na een kwartier komen we erachter dat we de andere kant op moeten. We vonden het al zo vreemd dat we weer richting Auckland reden… Omdraaien en nu wel de goede kant op. Uiteindelijk komen we aan bij onze eerst echte Nieuw Zeelandse waterval. En eerlijk is eerlijk, deze stelt niet teleur! Eigenlijk moet je er met een hike heen met als kers op de taart de beloning van een waterval. Wij waren lui en ongeduldig dus wij gingen rechtstreeks. Verschil moet er blijven. We zijn toch wel nieuwsgierig dus we gaan weer full tourist mode en trekken de bergschoenen aan. Dit keer met pet, zonnebril en de GoPro en camera weer in de aanslag. We hebben een kilometer op 8 gelopen. Tenminste, zo voelde het. In werkelijkheid hebben we maar 4 kilometer gelopen maar voor nu meer dan genoeg. Hoe we de Tongariro in godsnaam gaan lopen over een paar dagen/weken is voor ons een raadsel maar ach, op karakter lukt er vast een hoop. Terug naar onze Pumpkin, boodschappen doen en naar de camping.

Oant Moarn!

O ja, we missen Nicky. Nooit gedacht dat we een kat zouden missen. Gelukkig is hij in goede handen bij opa en oma. Opa zegt dat hij op zijn achterpoten kan lopen als we terug zijn dus daar houden we ‘m aan! Dus opa en oma, zet ‘m op!

1. Jellie v d Plaats:
    12 januari 2019
    Wat weer geweldig geschreven.Met Nicky gaat t super.Het is een makkelijke loge.Lust alles haha
  2. Wiebe Attema:
    12 januari 2019
    Wat super dat jullie het zo fijn hebben ... komt goed van pas dat Stefan een goede ervaren chauffeur is uiteraard.. behalve "links rijden dan) .... jammer dat we geen filmpjes kunnen zien ....maar dat zal nog wel komen ... have fun....
  3. Ankie:
    12 januari 2019
    Wat weer mooie reisverhalen.
    Wat een belevenis he!
    Heerlijk genieten.
  4. Trijnie Attema:
    12 januari 2019
    Wat een avonturen weer leuk geschreven en leuk om het zo mee te beleven. Op naar de volgende avonturen 😘
  5. Mikeee:
    12 januari 2019
    Ik kan 1 ding zeggen dat ik bang ben dat het niet goed gaat met die persoon bij de falls. Het is namelijk een lijk die daar was aangespoeld.