Dag 5: De eerste ontmoeting met Pumpkin!

12 januari 2019 - Waipu, Nieuw-Zeeland

Vandaag was het dan zover, de camper kon worden opgehaald! Natuurlijk wel een spannend moment, want na 3 nachten in een comfortabel bed zou het wel even omschakelen worden.
De taxi die ons zou ophalen was mooi op tijd, 10:30 zou hij komen, 10:15 stond hij al paraat. Heerlijk voor wij als altijd punctuele (Stefan niet altijd) Nederlanders.
Wij waren toen ook net klaar, na nog even wat worstelhandelingen te hebben uitgevoerd om alles weer in de backpacks te krijgen.

Na een ritje van een half uur, waarbij ik alvast even goed aan het opletten was waar je ook alweer op moet letten bij het rijden aan de linkerkant, arriveerden we bij het verhuurbedrijf.
Eerst moesten we onze gegevens invullen, dit ging niet van een leien dakje. Het systeem werkte niet echt mee en de Nieuw-Zeelandse mentaliteit ook niet. Na drie keer de creditcardgegevens en land van herkomst opgegeven te hebben kon toch alles worden ingevuld. Bepakt en bezakt zijn we toen naar onze Pumpkin begeleid, want zo was de auto genoemd. Ons oranje Spaceship. Een stukje Hollandse glorie op vier wielen. Na de nodige uitleg over het aandoen van de koelkast en andere mogelijk handige dingen om te weten, gingen we met navigatie in de aanslag de weg op.

We werden direct in het hol van de leeuw gegooid want Auckland is rete druk. Na drie keer een verkeerde afslag genomen te hebben en nog een sightseeing te hebben gedaan door de buurten van Auckland waren we op weg naar campsite Uretiti Beach. Er bleek een tolweg te zijn die kant op. Volgens de medewerkster van onze B&B was duidelijk aangegeven waar de tol weg was en welke richting je op moest gaan voor de niet betaalde weg. Dit was ook duidelijk aangegeven, maar ja hoor, wij reden natuurlijk weer scheel als we zijn de verkeerde kant op! Paar rondjes gereden (gelukkig zonder ongelukken) en uiteindelijk weer op de goede weg beland. We wilden de eerste dag niet te laat op de camping zijn omdat we rustig aan wilden doen en we de auto dan nog een beetje in konden richten. Na toch nog ongeveer 2,5 uur onderweg te zijn geweest arriveerden we op de camping.

Gelukkig was het vrij eenvoudig geregeld, rijd een rondje en zoek een plekje uit! Naar een rondje te hebben gereden kwamen we weer vlak bij de ingang uit, daar was een perfecte plek. Wel even goed zoeken naar een recht stuk want het heuvellandschap zette ook hier behoorlijk door. Wij waren niet de enigen die bijna de mist in gingen door in een diepe kuil het terrein op te rijden. We zagen het die dag nog vaker gebeuren, maar alle bumpers bleven er op.

De camping was mooi gelegen aan het strand, daar konden we nog mooi even kijken. Nadat we daar bijna door een boze scholekster waren aangevallen vonden we het wel mooi geweest en konden we eens aan het avondeten beginnen. Na even uitgevogeld te hebben hoe de gaspitten werkten ging dat ook van een leien dakje en ook onder een klein dakje want je staat dus buiten onder de kofferbak te koken. Lekker basic kamperen zullen we maar zeggen. Met lekker basic eten voor de eerste avond: Pasta bolognese. Als toetje hadden we, we dachten, vanille yoghurt. Nou, we weten niet wat dit was maar het leek wel schimmel yoghurt. Van die vieze witte klonten erin en er zat net zo weinig vanille in als dat er smaak in zat. Toen kwamen we met het geniale idee om er appelsap bij te gooien. Toen was het nog best te pruimen.

We hadden alleen een koude douche op deze camping. Die douche was ook een ervaring op zich. Vaak heb je wel bankjes of plankjes in je douche hokje zoals (ervaren) kampeerders wel weten. Hier waren ze lekker dwars en dachten ze we hangen hier alleen wat haakjes op. Na een paar kledingstukken die op de grond waren gevallen in de heuse stortdouche zo hard stond die straal, hebben we dat ook gered. Na een potje Skipbo zijn we maar naar bed gegaan. GEBROKEN waren we zoals papa zou zeggen.

Heerlijke eerste dag, eerste camping en super omgeving om door te rijden. De rondreis is nu echt begonnen!

Daaag!

De filmpjes doen trouwens nog steeds niks. Of nouja, de GoPro app wil niet meewerken. We worden er helemaal knetter van maar we houden stug vol.