Dag 28: Nanaimo - Tofino

12 juni 2022 - Tofino, Canada

De dag begon met een knal. Eerst vloog er hete thee door de camper en in de kastjes en daarna greep ik in geplette blauwe bessen. Het begon dus heerlijk ontspannen!

Vandaag moesten we best een stuk rijden, van de oostkant naar de westkant, maar niet voordat we waren gestopt bij de Walmart en Toys ‘r’ us. We maken de boodschappen nu maar een beetje op want het einde nadert al erg snel. Omdat het een langere rit zou worden, hadden we onderweg niet erg veel stops. De eerst was na een half uurtje bij een waterval. Het pad naar de lower falls hadden we al vrij snel bewandeld en daar waren we dan ook niet erg van onder de indruk. Wat een verwende nesten. De upper was een stukje verder lopen en die was al wat meer de moeite waard. Nog steeds niet de mooiste die we hadden gezien maar een goede onderbreking van het stuk wat we moesten rijden.

Via de kronkelwegen over Vancouver Island kwamen we bij Cathedral Grove. Je rijdt hier veel tussen het groen en de gigantische bomen. Daar draaide deze korte loopwandeling ook om, want de mega grote bomen stonden overal om het pad heen. Toen we de auto langs de weg parkeerden, zagen we een man met zijn armen breed tegen een boom aan geleund. Die vent kreeg morgen vast spierpijn want hij bleef ongeveer vijf minuten zo staan. Ergens tussenin was een riviertje te vinden met een stam die over het water liep. Stefan kon het niet laten en ging als een ware turner over de stronk heen.

Voordat we de camper over een paar dagen inleveren, moet dat ding brandschoon. Het bedrijf vraagt namelijk voor elk wissewasje een flink bedrag. De camper moet daarom schoon ingeleverd worden, anders kostte dat ons nog een flinke som extra. Daarnaast moeten we daar om 9.00u in de ochtend al zijn, want als je op een later tijdstip wilde komen kon je daar ook weer geld voor neerleggen. Het is een beetje plannen, want qua hoogte passen we niet in elke wasstraat. Aangezien het internet op is en we geen Wifi hadden moesten we dus verplicht naar Tim Hortons voor internet. Wat een straf! Toen we onze bestelling hadden gedaan bleek dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Dan maar weer naar de Walmart aan de andere kant van de weg… Na veel verschillende overwegingen qua routes hebben we een camping kunnen boeken voor de laatste dag die op de route ligt met een wasstraat en daarna het inleverpunt. Gedoe! De avond van tevoren binnen maar poetsen en op in inleverdag moeten we om 7.00u vertrekken. ZIN. IN! Gelukkig is het nog niet zo ver.

Het is een hele bijzondere plek waar we nu overnachten. We slapen weer tussen met mos begroeide bomen, maar als je het pad uitloopt beland je zo op het strand! Zonet hebben we dus nog even gewandeld over het mooie strand en geklommen op de rotsen. Het windje was pittig en het kostte daarom ook best veel moeite om overeind te blijven staan! Na een speelkwartiertje op de boomstammen zijn we weer naar de camping gelopen. We slapen hier twee nachten dus we vermaken ons hier wel in deze mooie omgeving!